Den Nationale Grøntuge
Den Nationale Grøntuge (DNG) samler aktører på tværs af værdikæden til en fælles indsats for at øge danskernes forbrug af grøntsager.
SAMMEN OM MAD på Folkemødet
Rådet for sund mad deltager med SAMMEN OM MAD SCENEN på Folkemødet, hvor vi sammen med medlemmer og andre aktører sætter fokus på mad, måltider og sundhed.
Vejledning om brug af generiske klimaanprisninger og kostråd til at fremme sundere valg
Vejledningen giver enkle eksempler på, hvordan klimaanprisninger og kostråd kan bruges mhp. at fremme sunde og klimavenlige fødevarer.
Klimaanprisninger
I Rådet for sund mad ser vi det som en vigtig opgave at hjælpe til at træffe klimavenlige og sunde valg i indkøbssituationen. Med dette projekt afklares, hvilke anprisninger der kan bruges om mad og måltider i reklamer og anden markedskommunikation.
Grøntsagsprofiler – En undersøgelse om danskernes holdninger til og brug af grøntsager
I indsatsen for at få danskerne til at spise flere grøntsager, har vi tegnet signalement af 37 grøntsager og fundet deres styrker og svagheder, muligheder og trusler.
Nudging til mere grønt i REMA 1000
Denne rapport beskriver nudging-interventioners effekt på salg af grøntsager i et større antal dagligvarebutikker i Danmark.
Et kærligt grønt skub – nudging af forbrugsvaner med fokus på frugt og grønt
Rapporten fra projektet “Et kærligt grønt skub”, beskriver hvordan nudging kan bruges til at understøtte forbrugernes køb af mere frugt og grønt.
Anvendelse af Nøglehulsmærket på visse ikkefærdigpakkede fødevarer
Rapporten afdækker, hvilke typer af præfabrikerede ikke-færdigpakkede fødevarer, der kan omfattes af en evt. kommende udvidelse af bekendtgørelsen om anvendelsen af Nøglehulsmærket.
Sundhedsanprisninger som forbrugerinformation
Statusrapport på et projekt om, hvordan sundhedsanprisninger som forbrugerinformation kan bidrage til, at flere får nemt ved, og lyst til, at spise sundere.
U&A om grøntsager – En forbrugerundersøgelse om danskernes kendskab og holdning til, samt køb og brug af grøntsager
Denne forbrugerundersøgelse kortlægger forbrugernes holdning til og brug af grøntsager og kommer med 8 for grøntkatagoriens vækstmuligheder.