Anprisninger af grøntsager
Danskerne vil gerne vide mere om sundhed, ernæring og ansvarlighed. Men hvad og hvordan må man egentlig anprise? Projektet Anprisninger af grøntsager har kortlagt hvad og hvordan, man må anprise på emballage og i kommunikation omkring grøntsager.
Forbrugerundersøgelse af køb og brug af danske grøntsager
Hvordan er forbrugernes brug af og holdning til frugt og grønt? Det kortlægges med en markedsundersøgelse, hvor målet er at få indsigt i, hvad der skal til for at forøge salget af grøntsager og frugt i supermarkederne.
Madklub på kollegiet
Projektet Madklub på kollegiet uddannede “madlavningsambassadører” og gennemførte fællesspisninger på kollegier. Formålet var at øge de unges måltidskompetencer og styrke fællesskab.
Nudging til mere grønt i Rema1000
I dette projekt undersøges, om nudging kan føre til mere grønt i REMA1000. Hovedmålgruppen er forbrugerne, hvis adfærd skal påvirkes i en sundere retning.
Måltidstænketanken
Måltidspartnerskabet [nu Rådet for sund mad] deltog i den tidligere Fødevareminister Dan Jørgensens Måltidstænketank. Sammen med en række eksperter, meningsdannere og interessenter formulerede de måltidsråd, der skal styrke madkulturen i Danmark.
Et kærligt grønt skub
I projektet Et kærligt grønt skub blev det afprøvet, hvordan dagligvarehandlen kan nudge forbrugere til at vælge mere frugt og grønt, når de køber ind i dagligvarehandlen.
Sundere indkøbsmuligheder i dagligvarehandlen
Sundere indkøbsmuligheder i dagligvarehandlen har kortlagt muligheder og barrierer for , hvordan detailhandlen kommer videre i deres arbejde med god kundeservice og initiativer for sundere måltider.
Nøglehuller på mellemmåltider
Formålet med projektet Nøglehuller på mellemmåltider er at afdække, hvilke typer af præfabrikerede ikke-færdigpakkede fødevarer, der kan omfattes af en kommende udvidelse af ordningen samt den praktiske håndtering heraf.