U&A om grøntsager – En forbrugerundersøgelse om danskernes kendskab og holdning til, samt køb og brug af grøntsager
Denne publikation er udarbejdet af Landbrug og Fødevarer i regi af Rådet for sund mad. Den bygger på en Usage and Attitude (U&A) forbrugerundersøgelse om grøntsager. Rapporten kortlægger forbrugernes holdning til og brug af grønt. Her kigges på emner som: demografiske forskele, barriere for grøntsager, købsmotiver og brug samt kendskab og repertoire. Undersøgelsen peger desuden på otte vækstmuligheder for grøntkategorien, som kan støtte dagligvarehandlen i at øge salget af grønt til forbrugerne.
Grøntsagsprofiler
I tillæg til forbrugerundersøgelse om grøntsager, blev der også udarbejdet 37 forskellige grøntsagsprofiler. Profilerne tager udgangspunkt i grøntsagernes brug, styrke og svaghed. Grøntsagsprofilerne bygger på forbrugerundersøgelsen.