Ja tak, lidt mindre
Med Ja tak, lidt mindre sætter vi fokus på den mængde, vi spiser og drikker. Det er en forebyggelsesindsats mod overvægt, som har til formål at øge tilgængeligheden af og efterspørgslen efter lidt mindre portioner og pakkestørrelser.
Anprisninger af grøntsager
Danskerne vil gerne vide mere om sundhed, ernæring og ansvarlighed. Men hvad og hvordan må man egentlig anprise? Projektet Anprisninger af grøntsager har kortlagt hvad og hvordan, man må anprise på emballage og i kommunikation omkring grøntsager.
Kritisk Tænkning – mad og sundhed
Med Kritisk tænkning ønsker Rådet for sund mad at have fokus på den stigende skepsis og forvirring i forhold til mad og sundhed på sociale, digitale og i trykte medier.
Forbrugerundersøgelse af køb og brug af danske grøntsager
Hvordan er forbrugernes brug af og holdning til frugt og grønt? Det kortlægges med en markedsundersøgelse, hvor målet er at få indsigt i, hvad der skal til for at forøge salget af grøntsager og frugt i supermarkederne.
Nudging til mere grønt i Rema1000
I dette projekt undersøges, om nudging kan føre til mere grønt i REMA1000. Hovedmålgruppen er forbrugerne, hvis adfærd skal påvirkes i en sundere retning.
Et kærligt grønt skub
I projektet Et kærligt grønt skub blev det afprøvet, hvordan dagligvarehandlen kan nudge forbrugere til at vælge mere frugt og grønt, når de køber ind i dagligvarehandlen.
Sundere indkøbsmuligheder i dagligvarehandlen
Sundere indkøbsmuligheder i dagligvarehandlen har kortlagt muligheder og barrierer for , hvordan detailhandlen kommer videre i deres arbejde med god kundeservice og initiativer for sundere måltider.