Nudge for Sundhed
Ny rapport om Nudging i detailhandlen viser veje til mersalg af frugt og grønt. Læs mere her
Den Nationale Grøntuge
Den Nationale Grøntuge (DNG) samler aktører på tværs af værdikæden til en fælles indsats for at øge danskernes forbrug af grøntsager.
Vejledning om brug af generiske klimaanprisninger og kostråd til at fremme sundere valg
Vejledningen giver enkle eksempler på, hvordan klimaanprisninger og kostråd kan bruges mhp. at fremme sunde og klimavenlige fødevarer.
Frugt og grønt i et sundheds- og klimaperspektiv
Projektet vil øge salget af sunde- og klimavenlige produkter i supermarkeder ved at nudge forbrugerne til at købe mere frugt og grønt.
Go Cook
GoCook fra Coop er et gratis tilbud til skoleelever, der består af en en kasse med råvarer, undervisningsmaterialer og opskriftshæfter.
Grøntsagsprofiler – En undersøgelse om danskernes holdninger til og brug af grøntsager
I indsatsen for at få danskerne til at spise flere grøntsager, har vi tegnet signalement af 37 grøntsager og fundet deres styrker og svagheder, muligheder og trusler.
Nudging til mere grønt i REMA 1000
Denne rapport beskriver nudging-interventioners effekt på salg af grøntsager i et større antal dagligvarebutikker i Danmark.
Et kærligt grønt skub – nudging af forbrugsvaner med fokus på frugt og grønt
Rapporten fra projektet “Et kærligt grønt skub”, beskriver hvordan nudging kan bruges til at understøtte forbrugernes køb af mere frugt og grønt.
Sundhedsanprisninger som forbrugerinformation
Statusrapport på et projekt om, hvordan sundhedsanprisninger som forbrugerinformation kan bidrage til, at flere får nemt ved, og lyst til, at spise sundere.
U&A om grøntsager – En forbrugerundersøgelse om danskernes kendskab og holdning til, samt køb og brug af grøntsager
Denne forbrugerundersøgelse kortlægger forbrugernes holdning til og brug af grøntsager og kommer med 8 for grøntkatagoriens vækstmuligheder.